Voor- en naschoolse opvang

Klik hier voor de website van Babino

Binnen het schoolgebouw van OBS de Zoeker zijn peuteropvang, kinderopvang en onderwijs samengebracht. OBS de Zoeker werkt hierin nauw samen met Babino, Tinteltuin en Het Schatrijk.

Babino Peuteropvang De Zoeker
Groepsruimte
Babino biedt Peuterspelen aan bij onze locatie in het schoolgebouw van OBS de Zoeker. Ook bieden wij Peuterspelen aan in een gezellige groepsruimte gevestigd in het Heemgebouw te Zaandijk.

De Zoeker
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
Ochtend: 8.30-11.30 uur

De Zoeker Dependance
Maandag t/m vrijdag
Ochtend: 8.45-11.45 uur

Dinsdag, woensdag en vrijdag
Middag: 12.30-15.30 uur

Fruit/luiers meenemen
Tijdens de peuteropvang krijgen de kinderen fruit en drinken als tussendoortje. Wij vragen de ouders om zelf geschild fruit mee te geven.

Kinderen worden op een dag minimaal 1 keer verschoond. Mocht het in de tussentijd nodig zijn, dan wordt het kind extra verschoond. Wij vragen de ouders zelf voldoende luiers en billendoekjes mee te geven. U kunt deze bewaren in de daarvoor bestemde bakken op de groep.

Vakanties
Het peuterspelen wordt 40 weken per jaar aangeboden. Dit is tijdens de reguliere schoolweken. De locatie is tijdens de vakanties gesloten.

VVE (Voor- en Vroegschoolse educatie)
Op deze locatie bieden wij VVE, Voor- en Vroegschoolse Educatie aan. Ieder kind leert en groeit in zijn of haar eigen tempo. Daarom krijgen sommige kinderen meer tijd per week voor Peuterspelen in de VVE-groep. Kinderen leren spelenderwijs over herkenbare thema’s. Er is daarbij extra veel aandacht voor taal en woordenschat. VVE helpt kinderen een goede start te maken op de basisschool.

De gemeente subsidieert de peuterplaats voor VVE-doelgroepkinderen voor 2 dagdelen per week. Uw kind komt dan 4 dagdelen per week en u betaalt voor slechts 2 dagdelen per week. Om in aanmerking te komen voor een VVE-plaatsing is doorverwijzing van het consultatiebureau/Centrum Jong. U kunt hier informeren of uw kind in aanmerking komt voor VVE. Het VVE traject is voor kinderen vanaf 2,5 jaar.

Om de doorgaande leerlijn naar de basisschool te bevorderen werkt Babino met de educatieve methode ‘ Peuterplein’en ‘Piramide’.