Mijnrapportfolio

Wat is MijnRapportfolio?

Hiermee heb je op elk moment inzicht in de brede ontwikkeling van je kind. Gewoon via de computer of app van MijnRapportfolio op je smartphone of tablet. U leest onderaan de pagina hoe u kunt inloggen.

Waarom MijnRapportfolio?

Het onderwijs is de laatste jaren sterk veranderd. We leven in een digitale samenleven en we ontwikkelen daarin mee. Het nieuwe digitale rapport is zo ontwikkeld dat het aansluit bij de werkwijze van ons onderwijs. U zult merken dat de Tabs Zo werk ik en Rapport gelijk zijn aan de onderdelen die in de papieren versie stonden. We hebben deze keuze bewust gemaakt om zo een soepel verloop van papier naar digitaal te maken.

Voordelen zijn:
• weergave van de brede ontwikkeling van je kind;
• leerproces zichtbaar maken door visuele ondersteuning;
• leerkracht en je kind vullen het rapport gezamenlijk in;
(groep 1 t/m 3 alleen de leerkracht, vanaf groep 4 ook de leerling)
• bevordert het gesprek tussen de leerkracht en je kind;
• vergroot de betrokkenheid van je kind bij het onderwijs;
• op elk moment als ouder met je kind MijnRapportfolio bekijken.
• ouders kunnen de inhoud downloaden en printen indien gewenst.

Wat zie ik op MijnRapportfolio

Start
Op de startpagina van je kind vind je een foto of tekening van je kind met daaromheen kind-kenmerken, ingevuld door de leerkracht en vanaf groep 4 ook door je kind. Je leest hier eigenschappen en talenten waar het kind trots op is.

Zo ben ik
Hoe ziet de leerkracht je kind, en vanaf groep 5 ook, hoe ziet het kind zichzelf? De sociaal emotionele ontwikkeling van je kind is hier te vinden. Dit wordt beoordeeld aan de hand van een balk. Hoe verder de balk naar rechts, hoe meer dat onderdeel is ontwikkeld.

Zo werk ik
Werkhouding wordt op deze pagina in beeld gebracht door de leerkracht (1 t/m 8) en vanaf groep 4 ook door het kind. Werktempo, werkverzorging, concentratie, zelfstandigheid, samenwerken en betrokkenheid komen hier aan bod. Ook hier vind je de ontwikkelingsbalk terug.

Rapport
Dit rapport komt overeen met het rapport dat we vroeger op papier hadden. Taal, rekenen, spelling, lezen, gym, wereldoriëntatie … Al deze onderdelen vind je hier terug. De beoordeling is met bolletjes van m t/m g.

Mijn Portfolio
Onder dit tabblad kom je beeldmateriaal tegen, foto’s van thema-weken, open podium, uitjes en ander leuk beeldmateriaal dat een leerling of leerkracht wilt delen op zijn Rapportfolio.

Documenten
Hier kunt u onder andere de scrores van de Cito terugvinden, de resultaten van Gynzy en de uitstroomresultaten. Het is een groeiend document, dus er zal met de tijd nog wel wat bijkomen.

*Mijnrapportfolio bestaat uit verschillende tabbladen. In de kalender kunt u terugvinden wanneer een tabblad wordt gepubliceerd.

————————————————————–

Inloginstructies nieuwe gebruiker
– Ga naar portaal.mijnrapportfolio.nl

– Voer uw e-mailadres in.
Let op: gebruik het emailadres wat
bij school bekend is

– Klik op “Eerste keer inloggen”

– U krijgt vervolgens een e-mail met daarin
een link. Klik op deze link om een
wachtwoord aan te maken.

– Houd er rekening mee dat dit een aantal
minuten kan duren en kijk eventueel of
deze niet in het spamfilter terecht komt.
De link in deze e-mail is slechts 3 uur
geldig dus wijzig het wachtwoord zodra
deze ontvangen is.

– Kies een persoonlijk wachtwoord om in te
loggen op MijnRapportfolio.

– U heeft nu een account aangemaakt op
MijnRapportfolio. Bewaar uw
inloggegevens goed.

– Mocht het u niet lukken om een account
aan te maken op MijnRapportfolio, aarzel
dan niet om hulp in te roepen.
Help elkaar, of kom naar school